Основна школа

Десанка Максимовић

Горњи Милановац

Eco Schools Eko skola Desanka Maksimovic

пепси

Распоред рада службе

Обавештење за родитеље будућих првака

Обавештавамо Вас да редован упис у први разред за школску 2017/2018. годину почиње 1. априла 2017. године и траје до 31. маја 2017. године.

Пријављивање будућих ученика који територијално не припадају нашој школи врши се, уз молбу за упис. Молба коју родитељ лично предаје секретаријату школе, треба да садржи разлог због кога желите да упишете дете у нашу школу, основне податке о детету, име и презиме, адресу и контакт телефон родитеља.

наставак текста

Протокол за заштиту деце и ученика

Посебни протокол за заштиту деце и ученика од насиља, злостављања и занемаривања у образовно васпитним установама

Приручник за примену посебног протокола за заштиту деце и ученика од насиља, злостављања и занемаривања у образовно васпитним установама

Предавања на тему „Електронско насиље и безбедно коришћење интернета“

У Основној школи “Десанка Максимовић”, у понедељак 23. децембра 2013. године у организацији школског Тима за заштиту деце од насиља и Унеско клуба за ученике седмог и осмог разреда одржано је предавање на тему „Електронско насиље”. Колико интернет и друштвене мреже могу бити опасне за људе, а посебно за децу школског узраста, приближиле су три гошће активисткиње Црвеног крста, ученице гимназије „Таковски устанак“: Марија Леро, Милица Мишовић и Анђела Лаудановић.

На занимљив начин, уз презентацију и краћи филм, ученици су имали прилику да чују шта се догађа њиховим вршњацима из непосредне околине због неопрезности на интернету, али и бројне савете како да безбедно користе интернет и друштвене мреже. Кроз интересанту презентацију ученици су се подсетили да је насиље сваки облик једанпут учињеног или поновљеног понашања које има за циљ наношење психолошког или физичког бола другоме. Електронско насиље укључује било какав облик слања порука путем интернета или мобилних телефона. Има за циљ повређивање, узнемиравање или било какво друго наношење штете детету, младом или одраслом човеку који не може да се заштити од таквих поступака. Појављује се у облику текстуалних или видео порука, фотографија или позива. Укључује: узнемиравање, ухођење, вређање, несавестан приступ штетним садржајима, ширење насилних и увредљивих коментара, снимање окрутних, насилних сцена, слање претећих порука, као и креирање интернет страна које садржe приче, цртеже, слике и шале на рачун вршњака.

наставак текста

План подршке ученицима који показују неуспех у учењу

  • 1) Формирање Тима за додатну подршку и праћење напредовања који чине:
    • - одељењски старешина,
    • - предметни наставници,;
    • - стручни сарадници и
    • - директор;
  • 2) Интензивиран рад предметног наставника уз организовање допунске наставе (направити распоред одржавања и обавестити родитеље о терминима на индивидуалним или родитељским састанцима); Предметни наставник обавештава одељењског старешину у циљу информисања родитеља
  • 3) Информисање родитеља и организовање активне сарадње породице и школе:
    • - интензивирање сарадње одељењског старешине и породице уз чврст став према важности учења;
    • - информисање о терминима допунске и терминима саветодавног рада са стручном службом; динамика долазака у школу у циљу праћења напредовања детета;

наставак текста

Поштовани ученици и родитељи,

У свакој школи постоји Програм заштите деце и ученика од насиља, злостављања и занемаривања направљен на основу низа међународних докумената које је Влада Републике Србије усвојила 2005. године као стратешке и обавезујуће. Преглед докумената релевантних за заштиту деце од насиља: Конвенција о правима детета, Национални план акције за децу, Општи и Посебни протокол за заштиту деце и ученика од насиља у образовно-васпитним установама.

Као што сте информисани на родитељским састанцима, у школи од школске 2006/2007. године постоји Програм заштите деце и ученика од насиља, злостављања и занемаривања н школски Тим за заштиту деце од насиља који има задатак да се бави превенцијом и интервенцијом у ситуацијама насиља.

ЕЛЕКТРОНСКО НАСИЉЕ - Добре и лоше стране 21. века

Мобилни и интернет омогућавају ти да си увек у току и увек присутан свуда. Можеш брзо доћи до информација које ти требају, разговарати и забављати се са пријатељима, али и упознавати децу и младе из различитих делова света. Можеш да размењујеш мишљења с другима, играш игрице, пратиш новости и занимљивости. Међутим, мобилни и интернет, упркос свим својим могућностима, ипак су само алати. Нажалост, постоје неки који користећи се овим алатима вређају и узнемиравају друге. У њиховим рукама мобилни и интернет претварају се у моћно оружје.

наставак текста

Сигурним кораком до школе- савети за родитеље ђака првака

Или како помоћи свом детету и себи...

Полазак у школу представља велики преокрет у животу детета и његове породице. Обично је праћен великим узбуђењем, стрепњом, али и страхом који је разумљив, јер дете у потпуности мења начин живота. С обзиром да атмосфера у првим школским данима може утицати на мотивацију за учење, морате бити обазриви и стрпљиви.

Разговарајте са дететом о школи као нечем лепом што га очекује. Разговор можете поткрепити примерима из властитог школовања, истакните вредност пријатељства које ће стећи, учитељицу која ће постати важна особа у његовом животу, значај учења и стицања нових вештина. Свакако, не треба дете плашити учитељицом, школом или обавезама. Teшко дa ћe бити мотивисано за школу и са задовољством прихватити нове обавезе ако му се она приказује као место где престаје игра и где га чека само рад. Не показујте Ваше дилеме или страхове. Чак и коментар упућен другом „кад оно не слуша“, може бити пресудан у стварању слике о нечему што још не познаје.

Радите са дететом на осамостаљивању. Уколико још није савладало вештине као што су самостално коришћење тоалета, свлачење и облачење, везивање пертли, коришћење пробора за јело, морате се потрудити да дете то учини пре поласка у школу или што пре. Несигурност у ситуацијама које захтевају ове радње може бити узрок неприхватања школе.

наставак текста

План пријема, распоређивања и праћења новопридошлих ученика

План за пријем новопридошлих ученика

Припремне активности за пријем ученика:

Родитељ који жели да упише по преводници своје дете из друге школе у нашу школу долази и информише се о:

1. могућностима уписивања детета у нашу школу

2. упознаје се са наставним предметима - страним језиком , изборним предметима који се нуде у нашој школи и са избором наслова уџбеника по којима се уче предмети

3. упознаје се са процедуром која се у школи спроводи при пријему новодошлих ученика

4.ОБАВЕШТАВАЊЕ ОДЕЉЕЊСКОГ СТАРЕШИНЕ, СТРУЧНОГ ВЕЋА, ПРЕДСТАВНИКА САВЕТА РОДИТЕЉА ОДЕЉЕЊА, ДИРЕКТОРА

наставак текста

Инклузија - школа по мери сваког детета

У свим школама Србије школска 2010/2011. године започела је са новином, увођењем инклузивног образовања. Ова идеја у светској школској пракси одавно живи и ослања се на много докумената који се баве људским правима. У нашој земљи идеја инклузије уткана је у Устав, Закон о основама система образовања и васпитања, Закон о друштвеној бризи о деци и Закон о основној школи.

Сви кључни међународни и наведени домаћи документи подразумевају да:

  • Сва деца могу да уче и имају право на образовање и васпитање;
  • Деца најбоље уче у природној вршњачкој групи- зато треба да имају образовање у редовним предшколским, основним и средњошколским установама;
  • Наставници и школе треба да прилагоде начин рада тако да излазе у сусрет потребама деце, а не обрнуто;
  • Некој деци потребна је додатна помоћ у образовању.

наставак текста

Рецепт за успешно учење

Хронични и акутни неуспех у учењу.

Мучнина изазвана питањима означеним поднасловима.

Користи се код проблема са свим врстама градива. Одличне ефекте има у отклањању тегоба изазваних лошим успехом било да су личне, породичне или школске природе. Може се користити и у превентивне сврхе.

Ако имаш лоше варење градива, терапију почети ОДМАХ и не прекидати је током целе школске године! Терапију не прекидати чак ни ако се појаве нежељени ефекти у виду потребе за ленчарењем и забушавањем. Најбоље ефекте терапија показује када се примењује сваког дана у исто време, одморне главе, на истом месту проветрене просторије и на пун стомак

За превенцију — прочитај једанпут и одолевај искушењима.

наставак текста

Упутство за примену психолога и педагога у школи

или шта то тамо раде школски педагог и психолог?

Школски психолог и педагог су особе које саветом и подршком помажу да твој школски живот буде лепши и угоднији.

Школски психолог и педагог нису "баба-роге" да се код њих иде само по казни због лошег владања и слабих оцена.

Школски педагог или психолог је ту због тебе, као саветник и пријатељ, увек на услузи да саслуша, разуме, предложи, посаветује и разговара о свему што те мучи.

Уколико имаш проблем или недоумицу, а родитељима из разних разлога не можеш да се обратиш за савет, док другари и поред добре воље не знају шта чинити - ту су педагог и психолог! Природа проблема није битна, важно је да знаш да у сваком тренутку постоји особа која ће те саслушати и покушати да помогне.

наставак текста